tisdag 22 december 2009

Luftslott

Så har då även jag sett Luftslottet som sprängdes.
Mina vänner i avlastningsgruppen och jag tog oss med möda till Staaan. Tyvärr blev det jag som körde och bara en sån sak kunde ju skrämma vettet ur vem som helst. Jag är absolut ingen bra bilförare och speciellt inte när det är mörkt och snöoväder.
Tur nog hade vi gott om tid och kunde masa oss fram. Likväl höll det på gå åt piparböle när en timmerbil körde om ( inte konstigt alls med min snigelfart...) och virvlade upp så mycket snörök så jag tappade orienteringen totalt.....
Hjälp var tog vägen vägen????
När synen kom tillbaka var jag på vänster väghalva ....tur att det är tvåfiligt och att bakomvarande bilar höll avståndet.
Men gissa om det blev scwettigt under yllekappan!!!!
Filmen då? jag tycker den var bra, faktiskt lite bättre än andra filmen. Lite mer trovärdig fast den där brorsan verkligen var ett fantasimonster.
Hemfärden avlöpte utan större problem, men lika sakta.

10 kommentarer:

  1. "gick åt piparböle" - Det uttrycket föll mig på läppen. Om filmen gör det vet jag inte än - jag hat ju läst böckerna och tror jag nöjer mig med det ett tag...

    SvaraRadera
  2. Sån tur att ni kom hem välbehållna! Det var många som halkade i diket i går. Kanske det är lugnare i er stuga, men här härjar julpaniken. Hos mig alltså. Jag avskyr verkligen veckan före jul! Varje år tänker jag att aldrig mera..
    Men då är det det där med barnbarnen, dom skulle bli så besvikna. För att inte tala om gubben.

    SvaraRadera
  3. God jul och gott nytt!

    Din bilfärd lät läskig!

    Harriet

    SvaraRadera
  4. Redaktörn, ja Piparböle är ett av mig välbesökt ställe. Idag for jag dit sedan köttbullarna behagade fastna i stekpannan....

    SvaraRadera
  5. cici, samma i mitt pörte, Jag lovar dyrt och heligt att skippa allt onödigt och att ta det lugnt, det enda som händer är att man har kvar ALLT arbete dom tre sista dagarna! He kom å bli en scwettig natt medan "måste-tankarna" lever rövare...Suck!

    SvaraRadera
  6. Hagu, detsamma önskar jag dig, alltså en bra och bilfri helg!

    SvaraRadera
  7. GOD JUL å må så gått
    Tack för härliga kommentarer jag fått
    Maria

    SvaraRadera
  8. Tack och detsamma till dej Maria i Sennan.

    SvaraRadera
  9. Ojoj, vilken bilfärd. Tur att man inte var i närheten.

    Jag tycker att dessa tre filmer blev bättre och bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tyvärr missade jag första filmen på grund av sjukdom... men jag har ju läst alla böckerna! Den andra var mest våldsam och mest overklig tycker jag...men bra!

    SvaraRadera