tisdag 8 december 2009

Ännu en Fantomen-dag!

Precis som Fantomen, så måste jag ibland lämna skogen för att som vanligt folk vandra på gator och torg.
Icket min favoritsyssla men likväl ett måste.
Morgonen har alltså varit en aning annorlunda än mina annars så kreativa stunder.

Kroppen har tvagats och ondulerats. Skäggvårtorna har befriats från sina strån. Kaffe och knäckebröd har fyllt krävan och slammbrunnen har fått sitt.

Stadskläderna täcker min vita slappa hud och hårtjorvet har stramats upp.

Jag är redo att möta stadens alla faror, ja till och med guden Mammon. Här ska inte slösas i onödan!

Håll ut tills jag är tillbaka....

7 kommentarer:

  1. Vi väntar i andlös spänning på att du ska komma hem och visa upp vad du har hittat på din resa.

    SvaraRadera
  2. Ska försöka hålla ut ett tag till, Inger! Får väl hälsa på hos MVgubben så länge

    SvaraRadera
  3. Du tog väl med dig Devil (Malte?) som kan försvara dig om det blir oroligheter? Kö i kassan t ex.

    SvaraRadera
  4. MVG du skulle aldrig tro vad jag hittade i Staaan...men det kostade!

    SvaraRadera
  5. Cici, Tyvärr Devil var på andra uppdrag och jag är tämligen säker på att han inte skulle ha gillat mina förehavanden i Staaan....
    Men han hade ett skönt skumbad klart när jag kom hem! Han vet vad jag behöver...

    SvaraRadera
  6. Ninna ja hälsa på hos MVG en stund men inte för länge...

    SvaraRadera
  7. Tog mig en titt bara, men nu är du ju hemma igen så allt är bara bra.

    SvaraRadera