onsdag 9 december 2009

Skogen , skogen....


Phuuu... Jag klarade min vistelse i Staan, men det är inte mer heller! Kroppen värker och det dammar från börsen, kulorna rullade helt okontrollerat, bort och iväg. Idag ska jag anstränga mig att göra så lite som möjligt, svassa omkring i mitt lilla pörte. Ta en sväng i naturen, byta bilavgaser mot ko-gaser, om vinden ligger på! Jag säger som gumman (från Mjödvattnet tror jag...) som cyklade omkull i en nedförsbacke och rasade ihop i diket med ett skrammel. När tillskyndande bybor kom fram till gumman sa hon: Jag är glad att jag har det bortgjort! Fast på bondska förståss....

19 kommentarer:

  1. Den repliken ska jag försöka komma ihåg. Men nu vill vi se vad du hade med dig i kassarna igår.

    SvaraRadera
  2. En del var mjuka, en del hårda och del kluckade....

    SvaraRadera
  3. När man kört alla milen genom skogen och närmar sig avtagsvägen i byn känns det alltid som en lättnad; att man äntligen kommer lite centralt till.
    Inte viste jag att du har en sk servicehund. Säg, är dom svåra att dressera?

    SvaraRadera
  4. Cici; nja svårt och svårt, det gäller att stryka dom medhårs och att vara ihärdig. Efter en så där fyrtio år är dom i det närmaste perfekta....ett par småjusteringar kvar bara!

    SvaraRadera
  5. Och jag som kämpat i 43 år, drygt, och ännu inte fått nån fason på min. Måste ha valt fel ras.

    SvaraRadera
  6. In't vill ja åk till sta'n in't.....stannar hemma i min lilla by och låter andra handla till mej...bra va...Sta'n gör mej helt vimsig i dessa tider...Ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Cici, nä men nog tror jag du valt rätt...jag tycker han verkar helt OK. Viktigt dock att du inte blandar ihop människovalpar med hundvalpar, man måste hålla isär begreppen där!

    SvaraRadera
  8. Maria, du är klok som ett tok....

    SvaraRadera
  9. Nu tror jag att jag bryter ihop! Har jag missförstått allt? Måste jag börja om från början? Nu är goda råd dyra.

    SvaraRadera
  10. ha, ha, nä inte behöver du bryta samman, trimma bara upp gubben lite!
    Vovvarna klarar sig säkert själva en stund.
    Detta var ett gratisråd...

    SvaraRadera
  11. Det är dubbdäck och rattmuffen på som gäller för att inte rasa ihop i diket, man blir h(jul)bent av om kulorna rullar helt okontrollerat,.hej handbromsen.

    SvaraRadera
  12. Stan är inget vidare ställe att vara på. Handla är inte min grej...ett nödvändigt ont känns det som!
    kramis Harriet

    SvaraRadera
  13. Jisses! Rena kenneln vad jag förstår. Eller kanske bara en valpkurs? Nåväl, hoppas de är stora nog att bära en rejäl kagge runt halsen.

    SvaraRadera
  14. Trimma är rätta ordet. Det ska visst ske i helgen enligt vad jag hört. Men inte tror jag att det blir något skumbad för min del. Får nog nöja mig med duschen. Ska kanske prova med en liten muta, avsmakning av dagens knäckkok, och se om det hjälper.

    SvaraRadera
  15. BL, ja man ska hålla koll på kulorna och bromsa i tid!

    SvaraRadera
  16. HaGu, all handel och vandel är ett nödvändigt ont!

    SvaraRadera
  17. Red, vissa "vovvar" är stora nog att ha en kagge runt magen....
    Och att få en man precis som man vill tar en livstid...och lite till!

    SvaraRadera
  18. Cici, mutor är inte dumt alls. Alla medel är tillåtna bara man får "gubben" dit man vill och att han gör som man vill!

    SvaraRadera
  19. Jo Maria. Det ÄR vimsigt (imsigt hehe) i den här stan. I synnerhet om man kör bil.
    Hälsar cyklisten

    SvaraRadera