onsdag 23 december 2009

Snöslott


Snön har behagat ramla ner från skyn över både slott och koja tillika över mitt enkla pörte. Lätt och fluffigt har flingorna placerat sig där det fallit sig så att säga. Vackert så ini bängen! Lugnet börjar så sakta också infinna sig efter en släng av julstress. Pannan är sotad om det skulle råka dimpa ner en felorienterad tomte, fast det vore verkligen en miss av honom eftersom vi ska vara borta på julaftonen.... Ha nu en skön uppesittarkväll och rimma duktigt på alla paket!

6 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att tomten inte råkar fastna i din skorsten. Om du inte ens är hemma. Hur ska det gå då?

    SvaraRadera
  2. Kära Imse, då kan det bli stopp i pipan, men eftersom jag är dotter till en Skortensfejarmästare så klarar jag nog det.
    Jag får gå upp på taket med viskan och kulan och trycka ner tomterackarn!

    SvaraRadera
  3. Ha det så gott själv framför brasan!

    Och ha en RIKTIGT God Jul!

    SvaraRadera
  4. Vi kommer också att fara bort på julafton, men det ska väl finnas folk i någon stuga i byn som kan rädda tomten om han skulle råka fastna någonstans. Kanske större risk att han fastnar i farstun hos någon generös wiskyägare!
    God Jul!

    SvaraRadera
  5. Tack Red, tyvärr har jag ingen brasa ...men jag kan nog tränga in mig i pannrummet och öppna luckan....

    SvaraRadera
  6. Cici största faran kanske blir efter vägarna! Wiskeyn låser vi in till vi kommer hem!

    SvaraRadera