söndag 6 december 2009

En kärlekshelg....

Vi har haft besök av dom små.
Nog är det märkligt hur man förvandlas när man umgås med barn.
Visst tusan blir man tröttare än trött, det vore lögn att påstå något annat.
Samtidigt får man så mycket spontan kärlek så man hamnar på kokpunkten.
helgen har alltså inte givit några utrymmen till att forma ord på rätt plats utan vi har ägnat oss åt att spela spel, leka i snön och att slå rekord i pulkbacken bakom huset.
Nu ska kroppkakan vila till sig och ladda för nya kraftansträngningar i morgon.


8 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns! Underbart, men man frågar sig hur i hela friden man orkade med allt då barnen var små och hur hann man?

    SvaraRadera
  2. Du menar väl YNGRE?

    SvaraRadera
  3. Eh,.jag blir ibland så himla trött av,att umgås med mig själv, kan det beror på att jag är så jävla barnslig ibland? Men men, spontan kärlek är bra, absolut, mer spontan kärlek för folket!
    Ha det bra på alla sätt och vis utom de dåliga.

    SvaraRadera
  4. Hej Inger, om du vill se nåt litet gulligt som heter Albin så besök Tant Grön MVH från Marias mamma

    SvaraRadera
  5. Ja Cici nu blev det tokigt igen!
    En lapsus linguae....

    SvaraRadera
  6. Tack BL och same to you...
    Att vara lite barnslig är inte så pjåkigt, dessutom är dagens ungar så smarta så en farmor kan alltid lära sig ett och annat...

    SvaraRadera
  7. Eva, har varit in och kikat på underverket. En riktig guldklimp vill jag lova.
    Grattis till er alla!

    SvaraRadera