fredag 18 december 2009

Fredagkväll i timmerkojan...tjoho!


Suck och stön! Klagolåt från Jämmerdalen. Eftersom jag för tillfället befinner mig i Smärtornas rike så blir det lite pyssel med diverse medikamenter. fast jag känner en allt starkare dragning åt skrubben där starkvarorna finns. Det är ju faktiskt fredag i timmerkojan och lite lustigt ska man väl få ha. Läste på en av medicinerna följande: Virusinfektion ( det ligger ju i tiden) dåsighet, yrsel och förvirring??? Läser vidare och förvirringen har redan slagit till. Feber, kräkningar, diarré och förstoppning ( ?) Inflammationer som kan flamma till i tarm, urinrör, öron och ögon, vilket jag tycker är en fantastiskt bra spridning, det må jag ju tillstå. Vidare kan man få svårigheter att tänka klart, men det var lite diffust just där på raden eftersom det var ett veck på papperet. Minnesförlust och sömnsvårigheter, men det har jag redan så det är jag van vid, det blir nog inga större förändringar där. Aggression mot andra...det är bra mycket bättre än att gå lös på en själv, jag menar det är ju jag som är sjuk! Att man inte får köra bil när man är förgiftad är en självklarhet så där håller jag med, absolut. Nu slutar jag läsa för jag känner mig lite trött, ja faktiskt så trött så jag inte orkar öppna pillerburken. Tar mig en tupplur till maken kommer hem och ger mig ett glas stärkande rött istället.

10 kommentarer:

  1. Appropå virus. Jag fick ett mail från Stockholmspolisen. Det är visst ett förbannat lömskt virus i farten på nätet. Var försiktig med att öppna mail oavsett vem de kommer ifrån. Ska ta reda på mer.

    SvaraRadera
  2. Ska leta bland burkarna...om jag har nåt mot det!
    Annars så får jag fortsätta att vara nedstämd och ligga lågt och länge!

    SvaraRadera
  3. Det var visst bara ett POSTCARD som raderar hårddisken om man öppnar det.

    SvaraRadera
  4. herre guuu va DOM håller på...Törs man hämta posten tro? den i lådan alltså???

    SvaraRadera
  5. Krya på dig Inger så att du får en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Tupplur med rött i gals låter helt rätt i mina öron. Eller nästan rätt - en ardbeg kan sitta ännu bättre!

    SvaraRadera
  7. Cici,tack, den första natten har varit riktigt bra och lång.
    Det bådar gott!

    SvaraRadera
  8. Red, va gals det i öronen dina???
    Vad Ardbeg anbelangar så är den nog för rökig för min whiskysmak, men den har rätta styrkan....

    SvaraRadera
  9. Ja, gals, sådan man ricker ru!

    SvaraRadera