söndag 27 december 2009

Nytt,,,,


Dagen före julafton damp Skrivarkalendern 2010, ner i min blå låda. Kalendern från 2008 har varit min "bibel" i två år och innehåller mycket viktig information om mitt skrivande. I fjol gav dom inte ut någon kalender och det blev protester i ledet, så i år kom det en ny. Den nya är inte som den gamla, varken till utseende eller innehåll, men jag tror och hoppas att den ska glädja mig under det kommande året. Första uppgiften är att skriva något NYTT....Tja då är det väl bara att locka fram cellen och vecka pannan och sätta igång.... Bara lite mera kaffe först....å en promenad....bara det ljusnar!
PS Ann Ljungberg som är författarcoach och utgivare av kalendern delar ut en del stipendier under året och för att söka dom så ska man äga en kalender och tipsa tre vänner om den....Finns det någon där ute som vill bli en tipsad person????DS

28 kommentarer:

  1. En sån kalender hade jag för nåt år sedan. Du får gärna tipsa mig!

    SvaraRadera
  2. Tack Imse då har jag ett namn.....

    SvaraRadera
  3. Jag är ju bara en läsande person så då kan man väl inte bli tipsad? Vet förövrigt inte vad man har en skrivarkalender till. Berätta! Men jag såg ju gärna att du kunde söka stipendier.

    SvaraRadera
  4. Jag vill också bli tipsad om. Fast vad det innebär har jag inte en aning om.

    SvaraRadera
  5. Cici, en Skrivarkalender är som vilken kalender som helst men med en hel del matnyttiga tips för en som gillar att skriva!

    SvaraRadera
  6. Pennelina tack då är du mitt andra tips!

    SvaraRadera
  7. MVG, jag vet knappt själv,,, men så här står det: För att söka stipendier behöver du bara vara ägare av en Skrivarkalender 2010 och tipsa minst 3 vänner om boken, ha en motivering till varför och vad du vill skriva eller publicera, vara beredd att delta i en telefonintervju om dina erfarenheter av kurs/coaching under eller efter programmet.
    Det där med intervju är ju avskräckande men det är det ju att gå till tandläkaren också!
    Tack för att jag får nämna ditt namn....

    SvaraRadera
  8. Du får gärna tipsa mig, om du vill.

    SvaraRadera
  9. Hmm,min bibel är den svarta bibeln,.alltså prylbibeln från teknikmagasinet. Varför? Av den enkla anledningen att teknikmagasinet är meningen med livet, enligt dem. Att få coaching av författare är skadligt, man tappar bort sina egna tankar och funderingar. Visst fan, din gubbe är väl nere på jorden igen, du glömde väl icke att ta ner honom från taket?

    SvaraRadera
  10. BL, jo gubben är nere på jorden igen...nu står han i köket för att fixa en middag. Röding med vermouthsås, ska det visst bli....
    Ibland behöver man vägledning, till och med en kärring som jag!

    SvaraRadera
  11. BL, själv finner jag tröst i "clas ohlson, allt för en enklare vardag" när tillvaron känns tung och dyster.

    SvaraRadera
  12. inger - jag försöker så smått komma underfund med dej - har inte mer än läst din introducerande presentation av dej själv - hur man - jag - dock ej man - ska tolka dina ord - jag antar att du är en person med humor - kan tänka att dina ord är öppna för olika tolkningar - skall betoningen ligga på ordet *l e v t* i meningen - du har l e v t - verkligen levt! - större delen av ditt liv - första gången jag läste din mening - igår - trodde jag att du var en tämligen gammal kvinna - vilket jag är - och att delen av livet som var kvar rimligtvis var mindre än den del du redan tillryggalagt i levnadsår - men å andra sidan - fotografiet av dej säger mig att du inte alls har tillryggalagt större delen av din livstid - kanske en tredjedel eller nåt sånt ...

    SvaraRadera
  13. inger - bara en sån sak att du har ett stort intresse både för det skrivna och oskrivna ordet - tycker jag är ganska fyndigt sagt - jag förstår att du har mycket att bjuda på - humormässigt etc - ska fortsätta med mina studier av dej...

    SvaraRadera
  14. MVG, jasså du gillar gubbdagis du? men jag kan inte förstå att du skulle känna dig tung och dydter, med alla dina vackra(?) blommor.....

    SvaraRadera
  15. Välkommen hit Marianne, jag kan lugnt påstå att jag levt större delen av mitt liv för om det inte skulle vara så....då skulle jag bli väldigt ålderstigen.....om man dubblar min nuvarande ålder skulle jag bli etthundratjugo år och det är rätt osannolikt.
    Nu tycker jag att livet har en fantastisk tjusning om man struntar i åldern, jag tackar dock för komplimangen.
    Angående mitt intresse för ord så är det så att jag verkligen gillar orden och dess olika betydelser. Tänk så mycket man kan förmedla med ord!!!
    Bläck power....

    SvaraRadera
  16. Jag sitter här med klappande hjärta. Tro det eller ej men jag har skaffat mig en blogg!
    Nu är jag så tagen av stundens allvar att jag måste krypa till sängs.

    SvaraRadera
  17. Har inte kommit mig i säng ännu, det här var så spännande, så mycket att kolla och pröva sig fram med.

    SvaraRadera
  18. Jag säger det igen...ÄNTLIGEN!

    SvaraRadera
  19. Snälla Inger, kan du tala om för mig varför tidsangivelsen under mina inlägg är helt uppå tok, och hur får jag den att visa rätt tid?

    SvaraRadera
  20. skrivarkalender....har jag aldrig vetat om.....låter intressant...Hur skaffar man en sån, på nätet eller?

    Kramis Harriet

    SvaraRadera
  21. Cici, ja det här med tiden....
    gå in på Anpassa ( längst upp blå marginalen9
    välj inställningar
    formatera
    tidszon ( jag har GMt 01:00 Olso) vet ej om det är rätt men jag har då rätt tid...
    Oj vad konstigt att jag ger råd, brukar vara den som frågar!!!!

    SvaraRadera
  22. HaGu ja du kan beställa den på nätet
    www. skrivarkalendern.se
    om det inte funkar så kan jag nog hjälpa dej genom Ann ljungberg

    SvaraRadera
  23. Skrivarkalender? Det var något helt nytt för mig. Var med i ett (förmodar jag annat) skrivande sällskap "kapitel 1" eller vad det hette för något år sedan - men tröttnade :( då det saknades dialog och inriktningen kändes fel för mig.
    MEN nu ska jag kolla upp kalendern lite närmare. Tack för tipset! Och namn har du ju redan så jag gör det själv (men utan Clas Ohlson).

    SvaraRadera
  24. Tack snälla du, jag tror att jag har fått till det.

    SvaraRadera
  25. Red. det är en riktigt trevlig kalender med lite skrivartips... ibland behöver man en liten puff i rätt riktning!

    SvaraRadera