fredag 25 december 2009

Tomten kom...



Så är då denna förväntningens dag över för i år! Sexåringen genomskådade bluffen, strök med sin lilla hand på tomtens hals och sa Hmm... Min rynkiga hals kände ungen igen. Men han höll god min och sa inget till lillasyster som svalde lurendrejeriet med hull och skägg. Paketen till dom små var för många enligt mig men alldeles lagom enligt barnen. Trevligt dock att se deras tinder ögon när paketen öppnas och att höra glädjetjuten. Vi fick en överrasknings julklapp av "storbarnen" fast vi sagt att vi inget skulle ha. Får kanske ta dom lite försiktigt i örat för deras olydnad så småningom. Men nu ska vi vara glada för att julen är över för i år och kämpa oss igenom resten bland annat genom att äta rester....

9 kommentarer:

  1. Verkar som om det blev en lyckad dag. Ha en fortsatt bra helg:)

    SvaraRadera
  2. Tack det samma Vee! Ja det blev en mycket trevlig tillställning må jag säga fast jag inte lyckades lura alla....rynkor kan vara så avsläjande!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du överlevde julen. Har just varit runt på lite olika bloggar och sett att inte alla väljer att göra det.

    SvaraRadera
  4. Detasmma MVG..att du överlevt menar jag, för vad vore bloggeriet utan en motvallsgubbe????

    SvaraRadera
  5. Så skönt! Nu är det värsta över för i år! Barnen, barnbarnen alltså, blev glada för julklapparna, ingen började gråta. Kan det bli bättre? Vi vuxna stod över enligt överenskommelse och det känns också bra. Massor av god mat och trevligt sällskap var nog den bästa klappen. Ett par snapsar till maten blev det för dom som gillade det, och då skulle det förstås sjungas, varvid ett av barnbarnen kom rusande och ställde sig i dörren och bara stirrade med öppen mun. Sen sprang han tillbaka till de andra barnen och sa: Dom sjunger! Han lät lite chockad.

    SvaraRadera
  6. Cici tack och lov att du också klarat dej!

    SvaraRadera
  7. God forts till dej och "resten".
    Vi(jag och favorithustrun) har ju inte bojkottat julen som högtid, däremot har vi ju satt lås på spenderbyxorna.
    Favorithustrun håller ju traditionen vid liv gm sin utlandsbaserade tomteverkstad...
    Denna julen blev lite "tragisk" då febern hade däckat mig.
    Kan erkänna att jag i feberyran "erkände" en hemlängtan till permafrostens Lappland.
    Var rädda om Er.
    /egon

    SvaraRadera
  8. Egon, vi har sålt våra spenderar brallor för länge sedan, dom var helt slut men vi är glada för det lilla som dom inbringade.
    Jag förstår att FH tomtarna gör succe!
    Förstår också din hemlängtan....tanka upp och styr mot norr!

    SvaraRadera
  9. Tänkte först kolla hur Portugiserna sköter sig innan vi knappar in några nya mera nordliga kordinater. Lite sol över vit snö måste även få komma till...
    Vidare så var det lite tufft förra hemkomsten våren 09, -37 grader första natten!
    /egon

    SvaraRadera