tisdag 15 december 2009

Spännande värre....


Idag har Farmor haft det spännande må ni tro.
Snön som jag längtat efter kom med besked idag och det var ju lagom kul eftersom jag skulle ratta POLON till Staan. Men så går det när man bönar och ber till den obefintlige.....
Men jag säger som gumman på ålderdomshemmet som skulle skonas från en gruppvåldtäkt på grund av sin höga ålder: Lovat är lovat!!!

Tillbaka till verkligheten.
Äldsta barnbarnet skulle uppgradera sitt bälte i Taekwando och tillställningen började innan "paranteserna" slutat sina jobb och då rycker ju farmor in.
Jag har haft förmånen att följa på en hel del träningar under hösten och sett dom små vildarna träna helt okontrollerat ibland.
Hur skulle detta gå?
Ledarna var klädda i finkostymer och det var strikta regler hur denna uppgradering skulle gå till, trots att ungarna bara är från sex år!
När så föräldrarna kom och Anton skulle in för sin gradering så valde jag att önska LYCKA TILL för att vända POLON mot skogen.
Hemresan blev också minst sagt spännande. Två bilolyckor med polisbilar och bärgningsbilar innan jag ens lämnat Staan.
Snön vräkte hela tiden ner men icket en plogbil i sikte!
Nu är jag i alla fall välbehållen hemma och har just fått ett samtal att Anton numera har gult bälte!
Phu.....

22 kommentarer:

  1. Grattis farmor till så duktigt barnbarn!
    Jag körde till Byske, och tillbaka i dag och det var inga problem. Har det kommit så mycket mer snö söderut? Tur att du kom hem ordentligt i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Tack Cici,
    Nerfärden var lugn, men hemfärden......fy tusan, nä man ska hålla sig hemma!

    SvaraRadera
  3. Det finns bara en Ingersord, var rädd om dig, kör Subaru. Ska till Sjukgymnasten i byske idag, bäst ta på många kläder. Hurves!!!

    SvaraRadera
  4. Tur att jag bara finns i ett ex,,,
    Vi ska trava till Svartå i eftermiddag så det blir dunjacka på.... men det ska nog gå! Konstigt att vi tycker 17 minus är så kallt, jag menar, i jämförelse med 30 är det ju blia!
    Kör försiktigt du också så att du fortsätter förgylla livet!

    SvaraRadera
  5. Man kan undra vilket som var mest spänning i: grabbens taekwandouppgradering eller bilkörningen i snöyra. Nå det går väl inte att jämföra så där på ett bräde.

    Här blev det mest regn i går, men i natt har det snöat igen så det är vitt utanför. Ett tämligen tunt lager dock och temperaturen ligger nånstans runt nollan så det ser mest ut att bli slabb av det hela. Så med tanke på att jag inte gillar att halka omkring, så blir det nog en innedag idaag. Även om man aldrig ska säga aldrig.
    Månne det kan bli lite skrivartag i gengäld?

    SvaraRadera
  6. Jag börjar med en inne stund ( bakar lite mellan raderna) för att sedan ta en promenad i eftermiddag...med dubbla långkalsonger ...har just sett 19 minus!

    SvaraRadera
  7. Jag vågar inte ens tänka 19 minus.
    Jag avvaktar och ser vad som händer där utanför. Det påstås att molntäcket ska lätta något under dagen.
    Det tror jag på när jag ser det.

    För övrigt är håret fortfarande vått

    SvaraRadera
  8. Håll dig inne, torr och varm, så tar jag promenaden för oss båda, jag har gammalt och tåligt skinn!

    SvaraRadera
  9. Verkar som om du haft en spännande dag Inger! Hos mig snöar det.....också!

    Harriet

    SvaraRadera
  10. jag säger som vanligt...jag är glad att jag har det bortgjort!

    SvaraRadera
  11. Har just varit ute med hundarna i kylan. Det blåser lite grann så dom 14 minusgrader som termometern visar här uppe på knallen var nog lite fler nere på lägdan. Spännande är det att se om man får uppvaktning under promenaden. Lilla Helen löper och byns hanhundar har upptäckt det nu. Hundpromenaden blev försenad då jag kom underfund med att det var sista dan att posta julkorten, och jag hade inte ens börjat tillverka dom! Men jag hann precis. Vovvarna satt och tittade konstigt på mig där jag satt med sax, papper, lim, foton och frimärken, och precis då jag skulle ta fram kopplen och gå till brevlådan såg jag en lågställd, muskulös (eller fet kanske) hundkille här utanför. Så då fick de mina stanna hemma medans jag pilade till brevlådan och slängde kortpåsen i skallen på uppvaktaren då jag passerade honom. Men han tyckte tydligen att jag var trevlig för han följde mig hemåt och fortsatte neråt byn, så då var det fritt fram att ta ut tikarna. Nu blir det en försenad lunch.

    SvaraRadera
  12. Här var det fara och färde värre ser jag! Kampsport, gruppövningar på åldringar, poliser inbegripna i snö(bolls?)krig och polo på glid...
    Bäst att smita iväg innan det händer något riktigt illa :)

    SvaraRadera
  13. Har inte vare sej kört bil eller cykel idag...det räckte med att försöka sej på en promenad i skogen...för sista biten hem e utmed en väg...den var såphal
    Skönt att va hemma igen...precis som du skriver
    Maria

    SvaraRadera
  14. Aj aj, såna våldsamma barnbarn du har,.:),.he,själv har provat det mesta inom martial arts, har bla ett Yon-Dan i Shotokan karate, dvs en 4 Dan svart bälte. Har även kört bla Aikido och Thai boxing osv. Eftersom jag är en Sensei, ska jag dela dig ett svart bälte av 10 Dan,(hedersbälte) pga att du har stått ut att vara gift så länge med en man!!,..och orkar tom att följa utvecklingen av busiga barnbarn.

    SvaraRadera
  15. Du har blivit nominerad av Redaktör'n till Hönshusets "Sveriges Bästa Kåseribloggare 2009". Lycka till!

    SvaraRadera
  16. Va, kan man få hedersbälte! Det ska jag påpeka för min yngre son som tävlar i iaido på högsta niva, SM, EM, VM. (Han har grad 5 dan, och det är högt har jag förstått). Men aldrig har han erbjudit mig något hedersbälte! Och det fastän jag varit gift med hans pappa i 43 år!

    SvaraRadera
  17. Cici, he var nog grannhunn vore, jag såg att han had slite se....
    Nog borde du få hedersbältet före mig jag har bara varit gift me samma gubbe i 36 år den 28/12....

    SvaraRadera
  18. Kära redaktörn du behöver inte vara skraj, vi är så stillsamma så.... inte alls som dina bybor!

    SvaraRadera
  19. Kira, hur många hedersutnämnande finns det????
    jag lyfter i alla fall på luvan.

    SvaraRadera
  20. Maria, man får ta det varligt!

    SvaraRadera
  21. BL, jag tackar för bältet, det var verkligen hyggligt av dej. Vad menas med Sensei???
    Inte är det så märkvärdigt att vara med samma gubbe så länge, det blev ganska fort en vana.....
    Och en trevlig sådan!

    SvaraRadera
  22. Min brorson har nu brunt bälte i karate. 10 år bara! Fast jag ville bara säga att din kvinno-borgs-novell var riktigt fin. Tryckte på fel kommentarsruta.

    SvaraRadera