torsdag 28 januari 2010

1428 ord!

Idag har jag präntat ner ettusenfyrahundratjugoåtta ord. Inte har det vållat mig särskilt stor möda heller. Det har varit riktigt roligt att skriva igen. Inte det minsta ringrostig har jag känt mig. Nu består min text av 5051 utvalda ord.
Ett kilo ärtor har kokat till en god soppa under tiden. Nästan utan tillsyn. Slängde i en bit rimmat fläsk, lök, mejram och timjan och rört om när jag behövt sträcka på mig. Efter lunch tog jag en kall, kort promenad innan jag åter satte mig vid tangentbordet. Fick en uppmuntran av en skrivarvän att publicera mitt manus här på bloggen, men jag vet inte om jag har det modet..... Måste nog grubbla lite på det. Ser fram emot morgondagen.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

14 kommentarer:

  1. Vilken produktivitet! Imponerad.

    Publicera manus på bloggen - ja, varför inte? Men då kanske som en egen "underblogg" att länka till - jag har själv funderat i sådana banor.
    Inte främst för att få synpunkter - tveksamt om det ger så mycket - utan för att bli läst.

    SvaraRadera
  2. Man kan inte bli annat än imponerad!
    Är det ide att lägga ut något innan det är klart. Blir man inte bara förvirrad av alla olika åsikter som trillar in?
    Hur många ord har du tänkt att det ska bli?

    SvaraRadera
  3. Men vad duktig och aktiv du är!

    SvaraRadera
  4. Red, ja det är just det...synpunkter är på både gott och ont, särskilt om man är en glad amatör som jag. Men tanken på att bli läst är ju frestande....

    SvaraRadera
  5. Tack Cici, jag har ingen aning om längden...mitt första utkast var på nästan 40 000 ord. Det är ju inte tillräckligt på långa vägar för att få ihop en diger (?) bok....

    SvaraRadera
  6. Bra Inger! Fortsätt så! Det sägs ju att detta att skriva en bok är 10 procent inspiration och 90 procent transpiration, så det är bara att ligga i. :)

    SvaraRadera
  7. Tack Robert, du ska veta att jag ofta tänker på din prestation....du har diciplin du!
    Jag skriver när jag kan, helt enkelt.
    Min strävan är att skriva något varje dag...förutom inköpslistan!

    SvaraRadera
  8. snälla du - det är väl inte antalet ord - som betyder något - ju färre ord desto bättre - sett ur ren poetisk synvikel - det är mitt motto - f ö ser jag att amanda tilltalar dig mer och mer...

    SvaraRadera
  9. HaGu kan du väl få så småningom.

    SvaraRadera
  10. MJ, håller med, men om man ska kalla det en roman måste det nog vara en hel del ord..

    SvaraRadera
  11. ja inger - du har inte missuppfattat det hela - du är en romanskrivande person - jag däremot siktar på att bli en poesiskrivande person... en kategoriseparation helt enkelt - inget annat - men en liten gnutta förståelse kanske kan finnas ändå mellan dessa tycks det helt olika personlighetstyper...

    SvaraRadera
  12. MJ,Nu ska vi inte dra för stora växlar på mitt romanprojekt, det kanske bara förblir just ett projekt. Jag skriver nog allra helst korta noveller och prosa.

    SvaraRadera