söndag 31 januari 2010

Månadsslut


Trots att jag gillar vintern så känner jag alltid att det är skönt när januari är till ända. Antagligen beror det på att mörkret viker för ljuset. idag var jag en tur till barnbarnen för att leka i den fluffiga snön medan "paranteserna" tapetserade på övervåningen. Ditresan var inte kul på grund av all snörök som i sin tur berodde på att det inte var nyplogat. Men tar men det i snigelfart så kommer man förhoppningsvis fram välbehållen. På hemresan såg jag FEM älgar som kalasade på några videbuskar alldeles bakom viltstängslen. Hur många renar jag såg på Drängsmarksrakan kan jag inte upplysa om. Men ett naturligt farthinder är dom hur som helst.

©

Bilden hittade jag på Googel. Älgarna är fotade i Adolfström.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


7 kommentarer:

  1. Älgar, renar, same same, naturliga farthinder, här i stan använder vi hundar, katter och lapplisor,.fast inte nödvändigtvis just i den ordningen. Kör så att det ryker,.av snörök.

    SvaraRadera
  2. Var glad att älgarna stod på rätt sida om stängslet, det är inte alltid.
    Senast jag for Drängsmarksrakan passerade jag genom fem renflockar. Man får räkna med lite längre restid nu när renarna är här.

    SvaraRadera
  3. Här nere finns inga renar men det går inte att busa fram för det - älg, rådjur och harar är inte helt ovanliga hinder.

    SvaraRadera
  4. Viltstängsel är bra för oss trafikanter men jag tvivlar på att djuren har samma åsikt. Nu ska jag bege mig ut på vägarna igen....snöröken lär vara densamma och det finns inte ett viltstängsel så lånt ögat når...suck...

    SvaraRadera
  5. Jag njuter när mörkret kommer på hösten och man kan tända ljus och lampor... men jag njuter av detta också! Det enda jag sliter med är när det blir för varmt på sommaren. Klarar inte det på grund av hälsan...

    Vi har bland annat en ko med två kalvar som struttar runt här. Just nu är jag inne i en fotografera-fåglar-period. Inte för att bilderna blir så bra med min kamera, men so what! Det blir ju bilder :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. P, jag gillar hösten allra bäst. Det är "min" tid!!!
    Sommaren kan gå an om det inte är för varmt, då tycker jag att det är jättejobbigt.
    Att fota fåglar tarvar tålamod och det har jag inte, men jag har en man som har det.

    SvaraRadera