torsdag 7 januari 2010

Frostnupet!


Kylan har bitit sig fast. Vi håller oss mest inomhus, men pippibördisarna ska ha sin mat och ved ska hämtas in så visst hinner vi fylla våra lungor med lite kalluft. Att avstå från den dagliga promenaden är trist men överkomligt. Det borde bli mera tid över till att skriva en sådan här inne dag. Måste väl nämna att jag nyss fick en chock när datorn bara blev svart, helt plötsligt. Stendöd.... Jag hann gå igenom vårat finansiella läge innan Maken kom till undsättning.
- Kanske du ska låta den kallna....
- Kallna och kallna, sa jag med en fnysning och sände en tanke till minusgraderna utanför fönstret. Maken vände på laptopen och öppnade luckan till batteriet..
- Hämta dammsugaren. Efter rengörningen satte han lugnt i batteriet och sladden igen.....Hipps vipps så startade den igen... Kanske dags att utföra en storstädning i hela huset innan allt blir svart....

12 kommentarer:

  1. Fick en liknande skräckupplevelse igår, men den ordnade upp sig - för stunden. Inatt började vattenpumpen bete sig lustigt, så nu är den under tillsyn... vi får se hur det går med den saken. Det goda i kråksången är att det inte är vattnet som fryst till is :-)

    Kramisar!

    SvaraRadera
  2. He he, visa mig din dator och jag ska säga vem du är, typ.

    SvaraRadera
  3. Pennelina, Det är mycket med det "elektriska" som gumman sa.

    SvaraRadera
  4. Vad menar du MVG? Anser du att jag är en dammig slarv kärring...???
    Är det det du vill ha sagt???

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att man hickar till.

    SvaraRadera
  6. Ja, eller som gubben brukar säga: Det är många ting på ett spett ;-)

    SvaraRadera
  7. Cici, ja visst är det knasigt att man reagerar så starkt på en svart skärm.......men jag hann tänka: Var är nu allt som jag skrivit??? Visserligen har jag det mesta sparat på ett USB men i alla fall....

    SvaraRadera
  8. Pennelina, ha ha så är det! Påminner mig om min pappa som brukade säga att han simmade som ett järnspett!

    SvaraRadera
  9. Jag har, gammal och vis som jag är, väntat med att svara på din fråga. Nu verkar det lugnt så jag tassar in lite försiktigt.
    Jo, hrm alltså, jag anser inte alls att du är en slarvig dammkärring. Eller skulle det vara dammig slarvkärring? Vilket det än var så anser jag det inte.

    SvaraRadera
  10. MVG, Jag kanske är en damig slav kärring , vad vet man!

    SvaraRadera
  11. Jaså! Det är till att ha burken ståendes på golvet! Eller?
    Jo nog samlas det damm både här och där, minsann.

    SvaraRadera
  12. Nää hos mig når dammet upp på skrivbordet....

    SvaraRadera