onsdag 27 januari 2010

Framtiden



Nu har jag städat runt symaskinen, mitt projekt är klart för denna gång. Vindjuren är packade ( !!! ) för vidare transport till annan ort. Jag ska åter anstränga min hjärna med att forma ord på rätt plats. Det var ju ett tag sedan så det är inte utan att jag känner mig lite ringrostig. Men innan jag vet ordet av så är nog bordet åter belamrat med papper och pärmar. Tveksamheten kommer att sväva likt ett dammoln runt mig. Ikväll ska jag läsa igenom det senaste jag skrev. Natten brukar bjuda på ledtrådar, så imorgon kan jag förhoppningsvis sätta igång att knappa fram sida efter sida....eller så kör jag fast. Vad vet man vad framtiden har att bjuda?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

14 kommentarer:

  1. Hallå! Du har fått en award som du kan hämta på min blogg.

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Tack, jag har svarat på din blogg.
    No hard feelings...?

    SvaraRadera
  3. Framtidens väg, kan kortet vara på väg mot Klöverfors?? Avdelning onödigt vetande kanske???

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte noga över det själv, så det är OK! Jag svarar aldrig på kedjebrev. Orsaken att jag "köpte" detta var att det faktiskt är till glädje för många och att det inte finns några löften eller hot i det.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Det är väl en himla tur att vi inget vet om vart vägen bär i framtiden. Varje dag är en överraskning, om än inte alltid en positiv sådan.

    SvaraRadera
  6. Ja, vad vet vi? Möjligen att vi slagit in på en väg, en riktning, en avsikt att nå något, men sen då?
    I dag, t ex, hade jag inte haft för avsikt att skotta snö... :D

    SvaraRadera
  7. Mats det kan vara av betydande vikt att veta att denna vägen just leder till Klöverfors....om man nu ska dit vill säga..

    SvaraRadera
  8. P, det låter bra att det inte ligger ett hot gömt i detta!

    SvaraRadera
  9. Cici, det man inte vet lider man inte av sägs det...Men nog fasiken lider jag av all min okunskap! jag vet alldeles för lite.

    SvaraRadera
  10. Red, det gäller att bryta ihop och komma igen!

    SvaraRadera
  11. Du är inte nog gammal än, Inger.

    SvaraRadera
  12. Ha, ha Cici du är rolig hela tiden.
    En riktig glädjespridare.

    SvaraRadera
  13. Ha, ha ja det tycker nog Malte också men den här kommentaren skulle till Majsan om hennes cirkulationspump... hur raderar man en kommentar?

    SvaraRadera