fredag 29 januari 2010

Kallt&Varmt



Idag kom en kallknäpp. Ett bra väder att elda och dona på inomhus tyckte jag. Sonen ville dock att vi skulle åka till stugan för att kolla så allt står rätt till. Det blev både och, jag har skrivit 714 nya ord och det känns fortfarande riktigt bra. Orden bara poppar upp i mitt sinne. Besöket i stugan var trevligt, allt var intakt och jag kan garantera att det blev en uppfriskande promenad i djupsnön. Tämligen snabbt blev det svettigt! Nu lagar Maken middag: lax och husets goda fisksås. En trevlig fredag med andra ord.



Frostigt mottagande till alla som kommer på besök nu, till Maken och hans fru!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

14 kommentarer:

  1. Låter jättegott! Smaklig måltid.
    Här blir det enklare, lite ost, lite bröd och en flaska rött!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Nog ser det lite övergivet och kallt ut vid stugan, men det är väl som det ska vara den här årstiden.
    Hos oss blev det matrester i kväll. Nu har ena halvan av oss traskat iväg till bastukväll med grabbarna, säger inte vem, och den andra får stanna hemma med hundarna och datorn. Kanske lite tv senare.

    SvaraRadera
  3. Red,det blev gott och tillika ett (?) glas vin till....
    Trevlig helg till dej också!

    SvaraRadera
  4. Bastu är en underbar uppfinning. I stugan är det där vi håller oss rena.Helt underbart....
    Några månader till så är vi där.

    SvaraRadera
  5. Hej Fin blogg du har!
    Hälsningar/Bobby

    SvaraRadera
  6. Tack Bobby, det har du också.
    Har provat Alt 0169 här på laptoppen men icket. På den stationära datorn använder jag Numlock Alt 0169 och då får jag copywrighth symbolen... men på laptoppen hittar jag ingen numlock....Har du fler tips!

    SvaraRadera
  7. Prova med det här:You should have a blue "Function/Fn" key to active a "hidden keypad" within the normal character area. Hold Alt+Function/Fn then use those blue numbers.
    Fn knappen sitter bredvid windowsknappen.
    H/Bobby

    SvaraRadera
  8. men snälla nån,,,,
    Jag har en knapp längst ner till vänster på mitt tangentbord som det står Fn med blå text...?
    Blue numbers?
    Windowsknappen?
    Snälla Bobby jag fattar nada!

    SvaraRadera
  9. snälla inger - hur räknar du dina ord - har du någon form av automatisk räknare eller? (förlåt mina gemena bokstäver)

    SvaraRadera
  10. Hej igen! Ursäkta om jag krånglar till det! Enklaste sättet så går man in på startmenyn och väljer program sedan tillbehör sedan systemverktyg sedan teckenuppsättning och där kan man välja att tex kopiera ett © och klistra in som jag har gjort här.
    Mvh/Bobby

    SvaraRadera
  11. Skriver du en roman - vad spännande.
    Jag funderar varför du räknar ord?
    Låter stressande. Men det är ju klart, många ord - något har kommit på pränt.
    Det ser kallt ut vid din stuga. Snart är januari tillända - snart är det vår.
    Ha en fortsatt trevlig helg önskar
    Viola

    SvaraRadera
  12. MJ, det finns en automatisk räknare i det dokument jag använder.
    Jag antar att du med gemena (!) menar små bokstäver. Det blir ofta det för mig också när jag skriver på min gamla, trötta laptop eftersom min Caps Lock knapp är så trög...Huvudsaken man kan läsa.

    SvaraRadera
  13. Bobby, då ska jag prova det.
    © © © ©
    Nästa gång ska jag ändra storleken....Men nu vet jag hur man gör, TACK!

    SvaraRadera
  14. Polargrevinnan, jag skriver i alla fall på ett romanprojekt...
    Varför jag räknar orden vet jag egentligen men kanske är det ett sätt att hålla lite koll...
    Ja det var kallt i stugan, men när januari är slut går det fort tycker jag. Februari är en kortmånad och i mars lyser vårsolen allt starkare..och i slutet av april kan vi börja vara i stugan, i alla fall över dagen.
    Ha det bra du också!

    SvaraRadera