tisdag 19 januari 2010

Tänka sig!

Medan jag utför diverse sysslor så arbetar hjärnan med sitt.
Texter formas och ord letas.
Små minnesnoteringar skrivs på närmaste lapp, om jag hittar en penna. Annars samlar jag mina påhitt i min privata "hårddisk".
Enda problemet är att jag börjar undra om jag kommer att hitta alla klurigheter och foga ihop dem till en vettig text....
Det kommer att bli en spännande uppgift.
Roligt är det att se och läsa att det mesta i bloggvärlden pågår som vanligt.
Det känns tryggt!

12 kommentarer:

  1. Det kan bli problem när man rensar i sin hårddisk =)

    SvaraRadera
  2. Jag har lite funderingar på att börja använda digital diktafon för att inte glömma alla de där "infallen" som poppar upp.

    SvaraRadera
  3. Du borde ha en speciell ficka med plats för block och penna. Kanske en sån där gammeldags städrock vore nåt, dom hade rejäla fickor.

    SvaraRadera
  4. Jag har memorerat på allt ifrån toapapper till min telefonsvarare. Det senare är inte så kul om någon annan hinner lyssna av den först... eller rättare så kan det kanske det ;-)

    Numera använder jag inspelningsfunktionen i mobilen :-)

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  5. Städrock minsann, ja bara jag slipper städa så!!!

    SvaraRadera
  6. Pennelina, jag ringer med min mobil det är allt!
    Då tar jag nog skithuspapperet istället!

    SvaraRadera
  7. Jag tror att jag kommer ihåg mina infall - men det gör jag ju inte. Däred sagt att din privata hårddisk har avsevärt fler celler än min, hm! Är det kanske så att kvinnor minns bättre? Eller är det så att jag redan drabbats av alzhe..., alshemer..., allshemmet..., nä, jag ger upp...

    Å andra sidan så är det illa nog med de infall som dyker upp spontant :D

    SvaraRadera
  8. Digital fickminne är bra skit som även MVG nämnde, skönt med minne utan samma röra som inne i skallen,.fast ibland är det skönt när saker och ting krockar, som tex Östergötaland och Hälsingland,.skön röra,.mmmm. Ha det.

    SvaraRadera
  9. Men bäste Redaktörn inte har väl du dåligt minne!!! Så mycket som du motionerar dina celler.....
    Vi kvinnor minns det som är värt att minnas...som när Maken glömt saker som är viktiga...Gå ut med soppåsen, sätta i en ny toarulle när den gamla tagit slut mm.

    SvaraRadera
  10. BL, jag gläds så med er krock!!!
    Njut....

    SvaraRadera