lördag 9 januari 2010

Fullt upp AB


Om jag ska starta upp en firma en gång till så är namnet givet! Fullt upp AB. Jag har en stor benägenhet att ha för många järn i elden. Allt vill jag hinna innan jag trillar av pinn! För många intressen helt enkelt. Och massor mer vill jag lära mig men tur nog så brukar kropp eländet bromsa. Tack och lov får jag väl säga. Nu har jag tagit upp Vin-djurs produktionen igen eftersom jag börjar ha lite tunt på lagret. Samtidigt stickas Lovikka sockar framför teven samt virkning av mormors rutor. Att skriva på mitt manus ligger på hela tiden, men jag har lite svårt att koncentrera mig när det inte är lugnt och stilla, så nu ser jag fram emot den grå vardagen igen. Tankarna jobbar dock ständigt med orden och det är väl tur.

10 kommentarer:

  1. Vi är många med dig :-)

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Du har många konstnärstrådar att dra i du! Den som hade det! Men jag får väl stå för konsumentsidan.

    SvaraRadera
  3. Alla är vi "konstiga" på vårat eget sätt......Det är ju det som gör oss så spännande! Men håll med om att det är svårt att hinna med ibland.

    SvaraRadera
  4. Kola ner dig lilla du!! Man ska, eller kan inte hinna allt. Gör det du tycker är roligt först och främst. Du är så väl värd att njuta lite också!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jamen du vet ju att jag tycker att nästan allt är roligt V-A och nog njuter jag så det räcker!

    SvaraRadera
  6. Verkar bekant på något sätt. Själv verkar jag aktivt söka de svåraste vägarna. T ex gamla arméskidor i trä istället för moderna vallningsfria terrängskidor. Suck, så nu ska trätjäran fram, blåslampan, trasorna och spateln. Men först måste det bli lite varmare ute...

    SvaraRadera
  7. Det är som hos oss, vi kör med gamla trälaggar. Maken har Vita blixten ( typ som dina ) och jag har målat mina träskidor röda. Röda faran!!!!
    Har ni kallt??? Vi har underbart vinterväder med bara ett par minus....

    SvaraRadera
  8. I morgon när biblioteket är öppet ska jag göra ett sista försök att få klarhet i det där med antikvariatet. Där brukar de ha koll på det mesta.
    Det inte de känner till finns inte.

    SvaraRadera
  9. Du är snäll du MVGubben!
    men nu börjar jag känna mig lite skuldsatt....Vill du jag ska leta efter nåt åt dej kanske?

    SvaraRadera
  10. Kallt ja! För kallt även för "vita blixten" :)
    Just nu 25 grader minus. Men nu väntar en värmebölja hör jag - bara runt 15 ...

    SvaraRadera