onsdag 6 januari 2010

Kallgrader

Den så kallade Trettondags-blian uteblev med besked.
Kallt i hela landet samtidigt.
Det är bara att elda och hålla ångan uppe.
Vi har smort kråset hos svåger och svägerska i Staan.
Skaldjursfest...mmmm.... gott och trevligt.
Mindre trevligt är att gullungen Anton är sjuk. Ont i magen och i huvudet sedan i söndags. Två svängar till akuten men ingen förbättring. Det är inte alls kul när barn eller barnbarnen är sjuka. Ens tankar hamnar hela tiden hos den sjuke.... Jag kan då inte koncentrera mig på någon klok text...

16 kommentarer:

  1. Nä, då är det svårt. Hoppas på snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera
  2. Nänä, barnen ska vara friska. Hoppas på snar bättring.

    SvaraRadera
  3. Usch, det är bland det värsta. Man blir alldeles kall inombords av ängslan. Hoppas att han snart är på bättringsvägen.

    SvaraRadera
  4. Tack för er medkänsla!
    Jag går bara av och an och vill ringa hela tiden....är han sjuk i morgon så åker jag ner!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du redan klarat av det med klok text :-) Tänker på dig och de dina...

    Kramar från Pennelina

    SvaraRadera
  6. Inte kul när någon är sjuk, särskilt inte de små..
    Harriet

    SvaraRadera
  7. Kallt och sjukt! Illa!
    Hoppas det snart blir friskt och varmt...

    Ja det var ju det där med att inte kunna koncentrera sig och skriva något klokt.

    Det här blev inte klokt.
    Måste vara kylans fel.
    Önskar allt gott, though.

    SvaraRadera
  8. Kallt är det även här i Peking, och blåsigt,.och det snöar och snöar och snöar,..skit. Tråkigt med sjuka barnbarn, jag har haft nå´t liknande, ont i skallen som fan några dagar, dåligt i kistan över en natt, feber och snor, börjar ge sig nu. Ha det, Anton blir nog frisk o kry inom några dagar igen.

    SvaraRadera
  9. Tänk! Det verkar vara kallare än vanligt över stora delar av norra halvklotet. Undrar just varför.

    Minus 10 som vi har här, är ju inget om man jämför med minus 40. Men likväl jättejobbigt när man inte är van att ha det så. Måtte det inte förbli så här ända tills i mars-april nån gång.

    SvaraRadera
  10. Tack ska ni ha!
    Sammanfattning: Anton mår en aning bättre men klagar fortfarande på ont i magen men verkar lite bättre...jag vill att han ska bli bra NU! Bli sitt vanliga glada jag.
    Utetempen ligger mellan 30 och 32 minus.... Vi eldar hela tiden.

    SvaraRadera
  11. ...regn, regn och mera regn, åskknallar, mera regn, till duschen med uppslaget paraply, dock inte under duschen, mera regn, inte konstigt om man blir sur...
    Mamnet Torre del Mar kanske borde heta "Våte del Mar". +12 grader, regnar vidare...
    Vårda hälsan och krama omgivningen.
    /egon

    SvaraRadera
  12. Å Egon! Du har i alla fall plusgrader och barmark! Jag hade gärna bytt med dig.

    SvaraRadera
  13. Skönt att grabben är på bättringsvägen!
    Jag sitter också inne och kurar denna kalla dag, men snart ska Astrid och jag dela ut flygblad angående skolans nedläggning och då är det nog bäst att man klär sig ordentligt, även om vi tar bilen. Vi har -30 här uppe på knallen, så det är säker kallare i svackorna.

    SvaraRadera
  14. Egon, det är lite svårt att tänka sig plussgrader här och nu!

    SvaraRadera
  15. Ninna, Egon och Laila är gästfria människor.....

    SvaraRadera
  16. Cici, här på Kälen pendlar det mellan 30 och 32. mer behöver det inte bli...

    SvaraRadera